cikgu

msti sume org pk sesiapa shj bley jadi cegu jnji ada ilmu yg ckup di dada..tp sbnrnye tak semudah yg disngke,byk yg prlu kte tahu sbb 2 kdg2 ad cikgu yg xdpt nk mgjr dgn baik.. hurm, aku pn xprnh trfikir yg ak akn jd seorg cikgu atau pndidik dan berkecimpung dalam bidang ni, cite2 ak dr kecik nk jd dentist or mchnical engineer coz ak ske sgt dlm bab pomen2 n design ni then aku ske sgt nk mngkaji bahagian gigi dan mulut..haha..jiwa knk2..ble suke sumting je tros rase minat..mgkin xsume orang berminat kot..yela kalo jadi dntist mst akn bau rmai yg xtahan nk bau mulut org kn? tp ak xprnah pn pk pasal tu kerna bg aku, kalo aku da mnat apa slhnye mncuba lagipun, selagi mana kita ihklasa dalam melakukan sesuatu pekerjaan maka Alah akan tolong kita..hehe..tp nk wat cmne ak pnye result spm bese2 je..so, xdpt la ak memenuhi cita2 itu tapi aku harap sgt kalo ada adik2 aku yg bole troskn cita2 ak tu.. dan sekarang aku akn troskan perjuangan juga walaupun cita2 aku xksampaian mungkin kalo aku jadi cegu aku dapat lihat ak anak didik aku pula jadi dntist..hehe..

mgkin da rzki dan tkdir hdup ak agknya..Sesungguhnya Allah mengetahui yang terbaik untuk hambanya...sem1 di utm ak rsekn janggal..rse nk tkr kos pn ade..tp Cikgu Ali sorg lec ak da ubh perspektif..2 la nmenye seorg cegu yg mmpu mnguasai pmikiran ank didiknya..membuatkan apa yg di ajr mmpu smpi ke hati ank didiknya..bkn sekadar mmask tlinga knn klua tlnge kiri..da dkt 2 thn ak di sini kursekn..dri ku smkn ikhlas u2k mnggalas tnggungjwb sbgi seorang guru kelak..Insya Allah..doakan saya berjaya mmbimbing bkl ank murid saya berteraskan duniawi dan ukhrawi.bkn skdr brsndr ilmu dunia shj..Amin..


hehe.
nk jd cegu ni bkn sng
kna ad kekentalan dan kekuatan dalaman
kna byk sbr gk
dan sedia berkorban apa sahaja demi ank didikny
tnpa mngharapkan sbrg balasn
cegu ni juga sbgai cermin kepada anak didiknya
hehe
0 Responses

ank murid notty!

Related Posts with Thumbnails

    my sunshine

    my sunshine

    Followers

    ask me anything

    About Me

    My photo
    Well..i'm a simple person juzZ nOthing but Ordinary, suka sangat ketawa+dgki org ,suka bwat Org epy sllu 2 pasl my parent bg nama pn Chy KegeMbiraAn hihi:),luv 2 talk so much(tpi ngan org yg dikenali je la)...very the manje..but also a very nice gUlz aw..but very da racist with kucing..suke tgok tp alergic gle nak pegang kucing tu..n malas nak mandi kalo duduk umah lama2..well i kan penjimat air..tak mahu sush kan umi ayh bayar bil bnyak2

    katakan sahaja


    ShoutMix chat widget