Siapa aku?

Siapa aku??
Siapa??
Itulah persoalan yag seringkali ku tertanya2 diriku sendiri, hari ini, semalam dan mungkin esok..
Kenapa kurasa masih tiada jawapan yang sesuai bagi menjawab persoalanku ini.
Layakkah aku terus hidup di bumimu Ya Allah..
Apakah ada sebarang sumbangan dan jasa yang telah ku lalukan hari ini??
Pada agama, bangsa dan masyarakat..
Pada diri aku sendiri?
Huhu..
Tiap hari ku membuat refleksi dan muhasabah diri ..
Tapi ku hilang punca...
Masih kabur dan samar dalam mencari setiap jawapan yang kukemukakan..
Walau kukenal namaku, umurku kini dan seluruh kisah lampau diriku ini..
Namun ku masih gagal mengenali diriku yang sebenar
Terlalu banyak kekhilafan yang kulakukan di bumiMu Ya Allah..
Aku masih tercari-cari siapa diriku sebenar..
Adakah aku seorang srikandi di kalangan masyarakat yang bisa
menyelamatkan sesiapa sahaja dan sedia memberi pertolongan
kepada yang memerlukan.
atau
Adakah aku sekadar seorang penglipur lara yang bias membuat org tertawa
dengan keletahku.
huhu...
jawapannya masih belum jelas untuk kurungkai satu persatu...
Cikgu kata kita semua juara sebab dah berjaya lahir ke dunia ini..
Tapi dah berapa  banyak kali aku jadi juara??
Aku sendiri tak pernah mengira berapa kejayaan yang telah aku kecapi
dengan rasa syukur padaNya
Aku sendiri bingung memikirkan..
Adakah selama 20 tahun kehidupan aku ini aku telah penuhi setiap detik
hidupku dengan sesuatu yang berguna dan berfaedah??
Adakah aku dilahirkan sebagai seorang pemimpin yang bisa menggerakkan
sesuatu organisasi dengan jayanya?
Cukup yakinkah aku pada setiap perkara yang kulakukan??
Segala jawapan masih terhalang kerana sikap dan ego ku sendiri..
Mungkin kata orang aku mampu mewujudkan persahabatan dalam sekelip
mata, 
Kuakui ku midah mesra dengan sesiapa sahaja
Namun,
Adakah ak sentiasa disenangi orang??
Adakah semua orang suka padaku.....
Terkadang kealpaan aku sering mengguris hati insan tersayang
disekelilingku..
Ya Allah banyak dosa ku padamu dan semua manusia di sekelilingku tak  
terkecuali insan yang sentiasa bertakhta di hatiku..
Ampunkanlah aku, Ya Allah..
Ku tahu sampai bila-bila pun kesilapan akan sentiasa mengejarku sekiranya
aku bertindak mengikut perasaan semata tanpa fikiran yang jitu,
Ku harus fikirkan setiap perkara dengan rasionalnya..
Mungkin ku dilihat berpersonaliti menarik yang bisa menguasai setiap
perkara yang kulakukan dengan mudah 
Tapiku sedar ku masih berhati kecut,
Air jernih yang seringkali mengalir deras ini membuktikan yang ku masih
gagal  dalam mengawal diri dan perasaan ku tika diujiMu...
Ku masih insan lemah yang sentiasa megharapkanMu Ya Allah...
Aku sedar setiap ujian pasti ada hikmah disebaliknya..
Oleh itu, ku redha atas segalanya.
PadaMu Ya Allah kudambakan kekuatan dalam kehidupan
Semoga satu hari kutemui sinar sebenar dalam hidupku yang
bisa membuat orang memandang tinggi pada ku, agar ku kandihormati selalu
dan kata-kataku menjadi panduan dan nasihat yang berguna pada setiap
manusia.
0 Responses

ank murid notty!

Related Posts with Thumbnails

    my sunshine

    my sunshine

    Followers

    ask me anything

    About Me

    My photo
    Well..i'm a simple person juzZ nOthing but Ordinary, suka sangat ketawa+dgki org ,suka bwat Org epy sllu 2 pasl my parent bg nama pn Chy KegeMbiraAn hihi:),luv 2 talk so much(tpi ngan org yg dikenali je la)...very the manje..but also a very nice gUlz aw..but very da racist with kucing..suke tgok tp alergic gle nak pegang kucing tu..n malas nak mandi kalo duduk umah lama2..well i kan penjimat air..tak mahu sush kan umi ayh bayar bil bnyak2

    katakan sahaja


    ShoutMix chat widget